Casa Corpului Didactic Olt!

Casa Corpului Didactic Olt Casa Corpului Didactic Olt CCD Olt
    • oltccd@gmail.com
    • Tel: 0249.406 103 -
      Fax: 0249.406 203
    • Luni - Joi / 08.00-16.30
      Vineri / 08.00-14.00

Sidebar

  • Home
  • Info center
    • Anunturi
    • Istoric CCD
    • Stiri si evenimente
    • Apariții în presă
    • Viziune/Misiune
    • Posturi vacante
  • Organizare
    • Director
    • Organigrama
    • Echipa CCD
    • Profesori metodisti
    • Formatori
    • Comisia de mentorat didactic și formare în cariera didactică
      • Ghidul si KIT-ul RFC
  • Formare continuă
    • Formarea personalului din învățământul preuniversitar CCD Olt
      • Cum beneficiez de formare continuă
      • Cursuri în derulare
      • Noutăți
      • Date de contact
    • Activitati stiintifice metodice si culturale
    • Echivalare CPT
    • Metodologie acreditare cursuri
    • Echivalare programe speciale
  • Bibliotecă/CDI
    • Centre de Documentare și informare
    • Biblioteci scolare
    • Parteneriate educationale
    • Legislatie specifica
    • Rapoarte
    • Revista
  • Informații publice
    • Solicitarea Informatiilor de interes public
    • Legislatie
    • Hotărâri CA
    • Documente manageriale
    • Documente de evidenta contabila
    • Declaratii de avere si interese
    • Raport anual privind accesul la informare
    • Rapoarte si analize
  • Proiecte
  • Utile
    • Modele solicitari
    • Galerie foto
  • Contact
  • Home
  • Info center
    • Anunturi
    • Istoric CCD
    • Stiri si evenimente
    • Apariții în presă
    • Viziune/Misiune
    • Posturi vacante
  • Organizare
    • Director
    • Organigrama
    • Echipa CCD
    • Profesori metodisti
    • Formatori
    • Comisia de mentorat didactic și formare în cariera didactică
      • Ghidul si KIT-ul RFC
  • Formare continuă
    • Formarea personalului din învățământul preuniversitar CCD Olt
      • Cum beneficiez de formare continuă
      • Cursuri în derulare
      • Noutăți
      • Date de contact
    • Activitati stiintifice metodice si culturale
    • Echivalare CPT
    • Metodologie acreditare cursuri
    • Echivalare programe speciale
  • Bibliotecă/CDI
    • Centre de Documentare și informare
    • Biblioteci scolare
    • Parteneriate educationale
    • Legislatie specifica
    • Rapoarte
    • Revista
  • Informații publice
    • Solicitarea Informatiilor de interes public
    • Legislatie
    • Hotărâri CA
    • Documente manageriale
    • Documente de evidenta contabila
    • Declaratii de avere si interese
    • Raport anual privind accesul la informare
    • Rapoarte si analize
  • Proiecte
  • Utile
    • Modele solicitari
    • Galerie foto
  • Contact

Stiri si evenimente

Super User logo
Stiri
04 Mai 2020
Accesări: 3208
Empty
  •  Tipărire 
  • Email

Începe a doua ediție a Selecției Naționale „Creatori de Educație”

cred

Selecția națională de bune practici în învățământul primar și gimnazial românesc „Creatori de Educație” a ajuns la cea de-a doua ediție, aceasta derulându-se, anul acesta, în baza unui nou regulament. Documentul este actualizat în conformitate cu propunerile primite de la toți actorii din sistemul educațional românesc, în cadrul celor douăetape de consultare publică parcurse în vederea actualizării. Regulamentul este publicat în secțiunea specifică a site-ului dedicat selecției.

„Creatori de Educație” își propune recunoașterea învățătorilor și profesorilor din ciclul primar și gimnazial care au o contribuție remarcabilă la dezvoltarea competențelor-cheie ale elevilor, prin implementarea Noului Curriculum Național. Aceasta este singura competiție dedicată exclusiv cadrelor didactice care folosesc metode și strategii didactice interactive/inovatoare, care aplică în mod creativ programele școlare la nivel primar/gimnazial, care generează schimbare/progres școlar la nivelul claselor de elevi cu care lucrează și care își adaptează demersul didactic, în mod inventiv, la nevoile și interesele elevilor. Nu în ultimul rând, în cadrul selecției se pune accent pe actul pedagogic din comunitățile dezavantajate, pe prevenirea sau reducerea absenteismului sau abandonului școlar, pe creșterea șanselor elevilor de continuare a studiilor în niveluri superioare de educație și crearea unui spațiu educațional incluziv.

Astfel, prin intermediul platformei online dedicate, creatorideeducatie.ro, începând de astăzi, 4 mai, și până ]n data de 19 iunie a.c., activitățile cadrelor didactice pot fi înscrise, crescând șansele ca profesorii propuși să fie recunoscuți public drept veritabili Creatori de Educație. Înscrierile pot fi făcute de elevi, părinți sau colegi din sistemul de învățământ, reprezentanți ai societății civile etc. De asemenea, cadrele didactice își pot înregistra singure activitățile în selecție.

În perioada 19 iunie - 17 iulie, are loc validarea online privind condițiile de eligibilitate a propunerilor înscrise. Validarea presupune verificarea corectitudinii informațiilor completate în formularul de înscriere a propunerii, prin efectuarea de verificări la nivel local, prin mijloace de comunicare online, telefon etc., în vederea obținerii datelor necesare pentru promovarea/trecerea modelului de bune practici înscris în următoarea etapă a selecției.

Ulterior, toate modelele educaționale validate vor fi publicate pe platforma creatorideeducatie.ro, în secțiunea „Listă modele de bune practici 2020”.

În intervalul 17 iulie - 21 august a.c. se va desfășura evaluarea tehnică a propunerilor validate. Aceasta va fi realizată de o comisie numită prin decizia managerului de proiect, iar la final vor fi acordate 50 de premii, după cum urmează:

  • 20 de premii pentru nivelul primar
  • 30 de premii pentru nivelul gimnazial (Trunchi Comun, Curriculum la Decizia Școlii, activități extracurriculare/extrașcolare).

Din cele 50 de premii acordate la nivel primar și gimnazial, în funcție de numărul și categoria de proiecte validate, maximum 20 de premii se vor acorda celor mai bune proiecte realizate, offline și online, în condiții speciale de urgență în contextul pandemiei cu noul coronavirus, dintre care maximum 5 premii pentru unitățile de învățământ din zone dezavantajate.

Criteriile de acordare a punctelor și grila de punctaj sunt disponibile în regulamentul selecției, ediția 2020.

În funcție de evoluția situațiilor speciale de urgență ce își fac resimțite efectele la nivel internațional și în funcție de măsurile ce vor fi luate la nivel național, termenele etapelor de organizare și desfășurare a Selecției Naționale „Creatori de Educație” (ediția a II-a, anul 2020) pot suporta modificări.

--------------------------------------

„Creatori de Educație” este organizat în cadrul proiectului „Curriculum Relevant, Educație Deschisă pentru toți” - CRED și sub egida Ministerului Educației și Cercetării, beneficiar al proiectului.

„Creatori de Educație” se desfășoară anual, între 2019 și 2021. Selecția națională de bune practici în educație reprezintă un element important al subactivității A.4.3 din cadrul proiectului „Curriculum Relevant, Educație Deschisă pentru toți” - CRED. Această subactivitate (A.4.3 - Informarea decidenților de politici educaționale, experților și partenerilor educaționali relevanți privind actualizarea curriculumului național) are rolul de a informa părțile interesate, din sistemul educațional și din afara acestuia, cu privire la experiențele de succes ale cadrelor didactice în aplicarea noului curriculum, a planurilor-cadru și a programelor școlare, în învățământul primar și gimnazial.

Super User logo
Stiri
03 Mai 2020
Accesări: 2709
Empty
  •  Tipărire 
  • Email

10 recomandări ale UNESCO pentru planificarea soluțiilor de învățare la distanță

1.Examinați stadiul pregătirii și alegeți mijloacele cele mai pertinente                                                                                                                                                                       Optați pentru utilizarea de soluții mai mult sau mai puțin performante, în funcție de fiabilitatea rețelei de energie electrică la nivel local, de accesul la Internet și de competențele digitale ale cadrelor didactice și ale elevilor. Aceste soluții pot varia de la platforme digitale integrate, lecții video, MOOC (Massive Open Online Courses) până la transmisiuni televizate și radiodifuzate.

2.Asigurați caracterul incluziv al programelor de învățare la distanță                                                                                                                                                                      Implementați măsurile necesare pentru a fi siguri că elevii, îndeosebi cei cu deficiențe sau proveniți din familii defavorizate, au acces la programe de învățare la distanță, dacă nu dispun cu toții de dispozitive digitale. Luați în calcul cedarea temporară, către familiile în cauză, a aparaturii din laboratoarele de informatică, furnizându-le acces la Internet.

3.Protejați confidențialitatea și securitatea datelor
Evaluați nivelul de securitate atât la încărcarea datelor sau resurselor educaționale pe platformele web, cât și la transferul lor către alte organizații sau persoane. Asigurați-vă că utilizarea aplicațiilor și platformelor nu compromite confidențialitatea datelor elevilor.

4.Identificați și puneți în aplicare soluții la problemele/provocările psihosociale înainte de a preda
Mobilizați mijloacele disponibile pentru a conecta școlile, părinții, cadrele didactice și elevii. Creați comunități pentru a asigura interacțiunile sociale/umane regulate, pentru a activa măsurile de protecție socială și pentru a răspunde problemelor psihosociale  cu care elevii riscă să se confrunte în situații de izolare.

5.Planificați derularea programelor de învățare la distanță
Purtați discuții cu factorii responsabili pentru a examina durata perioadei posibile de închidere a școlilor și pentru a decide dacă învățarea la distanță ar trebui să se axeze pe cunoștințe noi sau pe aprofundarea materiei deja predate în cadrul lecțiilor anterioare. Planificați orarul în funcție de situația din zonele afectate, de nivelul studiilor, de nevoile elevilor și de disponibilitatea părinților. Alegeți metode pedagogice corespunzătoare, în funcție de stadiul închiderii școlilor și de carantină. Evitați metodele pedagogice care presupun comunicarea față în față.

6.Oferiți suport cadrelor didactice și părinților pentru folosirea tehnologiilor digitale
Organizați sesiuni scurte de formare sau orientare, atât pentru cadrele didactice, cât și pentru părinți, dacă sunt necesare monitorizarea și asistența elevilor. Ajutați cadrele didactice să asigure condițiile materiale necesare pentru continuitatea învățării, de exemplu soluții de utilizare a datelor mobile pentru transmiterea în direct a cursurilor.

7.Integrați abordările corespunzătoare și limitați numărul de aplicații și platforme
Îmbinați instrumentele sau mijloacele la care au acces cei mai mulți elevi, atât pentru comunicare și lecții sincronizate, cât și pentru învățare nesincronizată. Evitați supraîncărcarea elevilor și părinților solicitându-le să descarce și să testeze prea multe aplicații și platforme.

8.Dezvoltați reguli pentru învățarea la distanță și monitorizați procesul de învățare al elevilor
Stabiliți împreună cu părinții și elevii regulile de învățarea la distanță. Concepeți întrebări, evaluări și exerciții formative pentru a putea urmări procesul de învățare al elevilor. Încercați să folosiți instrumente pentru a obține feedback direct de la elevi, evitând încărcarea părinților cu cerința de a scana și trimite feedback-ul din partea elevilor.

9.Stabiliți durata unităților de învățare la distanță, în funcție de aptitudinile elevilor
Mențineți un ritm de predare coerent, în acord cu nivelul de autoreglare și aptitudinile metacognitive ale elevilor, în special pentru cursurile desfășurate în direct. Este de preferat ca unitatea de învățare pentru elevii de nivel primar să nu depășească 20 de minute, iar pentru cei din învățământul secundar – 40 de minute.

10.Creați comunități și consolidați/încurajați relațiile sociale
 Creați comunități ale cadrelor didactice, părinților și directorilor de unități de învățământ, pentru a combate sentimentul de singurătate și disperare sau neputință al elevilor; facilitați schimbul de experiență și discuțiile privind strategiile de gestionare a dificultăților de învățare.

Surse: https://en.unesco.org/news/covid-19-10-recommendations-plan-distance-learning-solutions

               https://fr.unesco.org/news/comment-planifier-solutions-dapprentissage-distance-fermeture-temporaire-ecoles

Super User logo
Stiri
27 Aprilie 2020
Accesări: 2299
Empty
  •  Tipărire 
  • Email

AMBASADOR pentru COMUNITATE: Numerele de telefon din cadrul proiectului au devenit numere TELVERDE

Consiliere psihologica

Proiectul „Ambasador pentru Comunitate” este realizat de Asociația Proacta EDU  în parteneriat cu Ministerul Educației și Cercetării, cu sprijinul DIGI, Federația Sindicatelor Libere din Învățământ, Federația Asociațiilor de Părinți – Învățământ Preuniversitar, Federația Sindicatelor din Educație Spiru Haret și Consiliul Național al Elevilor.

Pe 23 martie, în cadrul acestui parteneriat, a fost lansată prima linie de consiliere psihologică pe tema COVID-19, pentru cadre didactice, elevi și părinți. Cu sprijinul Grupului Digi România, numerele de telefon 0771.141.767 și 0771.141.750 au devenit  numere TELVERDE, gratuite, din orice rețea de telefonie. Specialiștii psihologi răspund în continuare pe grupul creat pe facebook Ambasador pentru Comunitate, dar și la adresa de e- mail: Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea..

Super User logo
Stiri
27 Aprilie 2020
Accesări: 2173
Empty
  •  Tipărire 
  • Email

Ministerul Educației și Cercetării anunță măsurile luate în sistemul românesc de învățământ, în contextul pandemiei Covid-19

Masuri

Ministerul Educației și Cercetării a stabilit împreună cu specialiștii din cadrul Ministerului Sănătății și în conformitate cu recomandările Comitetului Național pentru Situații de Speciale de Urgență măsurile pentru reluarea activității în unitățile de învățământ, în condiții de siguranță pentru elevi, cadre didactice, personalul din școli și părinți.

Comunicat de presă

Super User logo
Stiri
24 Aprilie 2020
Accesări: 2339
Empty
  •  Tipărire 
  • Email

A fost emis ordinul de ministru privind instrucțiunea de organizare a procesului educațional pe perioada suspendării cursurilor

A fost emis ordinul de ministru privind instrucțiunile pentru crearea și/sau întărirea capacității sistemului de învățământ preuniversitar prin învățare on-line. Documentul precizează măsuri specifice pentru desfășurarea procesului de învățare on-line din învățământul preuniversitar.

Ministerul Educației și Cercetării pune la dispoziția cadrelor didactice, elevilor și părinților o colecție de resurse necesare continuării învățării în mediul on-line. Portalul Digital pe educred.ro centralizează platforme de învățare și resurse educaționale deschise, inclusiv tutoriale și alte materiale de învățare destinate formării și susținerii cadrelor didactice.

Pentru detalii click aici

Super User logo
Stiri
17 Aprilie 2020
Accesări: 2380
Empty
  •  Tipărire 
  • Email

Noile programe pentru Evaluarea națională pentru clasa a VIII-a și Examenul național de bacalaureat

 Au fost aprobate noile programe pentru Evaluarea Națională pe care o vor susține absolvenții clasei a VIII-a în anul școlar 2019 - 2020 și pentru Examenul național de bacalaureat 2020.

O.M.E.C. Nr. 4115/10.04.2020 privind aprobarea programelor pentru Evaluarea Națională pentru absolvenții clasei a VIII-a și pentru probele scrise ale Examenului de bacalaureat național, în anul școlar 2019 - 2020

PROGRAME pentru evaluarea națională pentru absolvenții clasei a VIII-a, anul școlar 2019-2020, Anexa 1 la O.M.E.C. Nr. 4115/10.04.2020

PROGRAME pentru susținerea probelor scrise ale examenului național de bacalaureat 2020, Anexa 2 la O.M.E.C. Nr. 4115/10.04.2020:

-Limba și literatura română_Limba și literatura maternă

-Matematică_Istorie_Fizică

-Chimie_Biologie_Informatică_Geografie_Logică, argumentare și comunicare_Psihologie_Economie_Sociologie_Filosofie

Teste de antrenament 

 

Cristina Mihut logo
Stiri
17 Aprilie 2020
Accesări: 2178
Empty
  •  Tipărire 
  • Email

Un Paște liniștit!

paste
Super User logo
Stiri
16 Aprilie 2020
Accesări: 2375
Empty
  •  Tipărire 
  • Email

Coaliția Globală pentru Educație – unul dintre răspunsurile UNESCO la criza COVID-19

 

Learning never stops

 

UNESCO este singura agenție ONU care are un mandat pentru a acoperi toate aspectele Educației. În contextul COVID-19, spre a asigura educația continuă pentru cei peste un miliard și jumătate de elevi și studenți afectați de închiderea cursurilor în 165 de țări, UNESCO a lansat una dintre cele mai ample inițiative în domeniul educației din istoria Organizației: Coaliția Globală pentru Educație. Această inițiativă aduce laolaltă actori internaționali, statali și non-statali, asociați în jurul unui unic obiectiv: asigurarea accesului la educație pentru copiii și tinerii din toate țările afectate de criză.
Pentru detalii click aici
Super User logo
Stiri
14 Aprilie 2020
Accesări: 2236
Empty
  •  Tipărire 
  • Email

Au fost aprobate noile programele pentru examenele naționale (Evaluare Națională și Bacalaureat)

Monica Anisie, ministrul Educației și Cercetării, a aprobat prin ordin revizuirea programelor de examen pentru Evaluarea Națională a absolvenților de clasa a VIII-a și examenul național de Bacalaureat, fără conținuturi aferente semestrului al II-lea al anului școlar în curs. Această măsură a fost agreată și cu partenerii educaționali, reprezentanții elevilor, studenților, părinților, cadrelor didactice și reprezentanții Consiliului Național al Rectorilor, în vederea finalizării cu succes a anului școlar 2019-2020.

Pentru detalii click aici.

Super User logo
Stiri
12 Aprilie 2020
Accesări: 2318
Empty
  •  Tipărire 
  • Email

Raport privind situația curriculumului la decizia școlii și a cadrului actual de reglementare

 

cred

Raport privind situația curriculumului la decizia școlii și a cadrului actual de reglementare elaborat în cadrul proiectului „Curriculum relevant, educație deschisă pentru toți” - CRED, Cod SMIS 2014+: 118327

Autori: Titel Iordache, Ciprian Fartușnic, Angela Teșileanu, Irina Horga (coord.)
An apariție: 2020
Număr de pagini: 114Format: A4
ISBN: 978-606-8966-05-2

Raportul a fost elaborat în cadrul Activității A.1.2. Promovarea unei noi metodologii privind dezvoltarea curriculumului la decizia școlii, centrat pe dezvoltarea competențelor. Raportul are rolul de a fundamenta o nouă metodologie privind curriculumul la decizia școlii (CDS), prin oferirea de informații relevante despre: cadrul legal care reglementează elaborarea și implementarea CDS; date de cercetare cu privire la reprezentările actorilor școlari și practicile educaționale legate de implementarea CDS; formularea de recomandări privind elaborarea și aplicarea CDS la nivelul unităților de învățământ.

Super User logo
Stiri
12 Aprilie 2020
Accesări: 2256
Empty
  •  Tipărire 
  • Email

Ministerul Educației și Cercetării lansează al doilea set de teme de cercetare

Ministerul Educației și Cercetării continuă susținerea intervențiilor eficiente în limitarea răspândirii pandemiei COVID-19 pe teritoriul României. Astfel, a fost aprobată a doua listă a temelor de cercetare care vor fi atribuite printr-o nouă rundă de competiții „top-down” de cercetare-dezvoltare.

Temele au fost propuse de Grupul Interinstituțional pentru Cercetare, Dezvoltare şi Inovare în domeniul Securității (GI-CDIS) şi vor fi atribuite în cadrul primului apel din 2020 dedicat problematicii pandemiei COVID-19, organizat în cadrul  Programului 2 - „Creșterea competitivității economiei românești prin cercetare, dezvoltare şi inovare”, Subprogramul 2.1 -„Competitivitate prin Cercetare, Dezvoltare şi Inovare” din Planul Național de Cercetare - Dezvoltare și Inovare” pentru perioada 2015-2020. Proiectele vor fi executate într-un interval de timp cuprins între 30 de zile şi 7 luni, cu rezultate din prima lună de implementare sub formă de produse, servicii și/sau procese de fabricație inovatoare.

Instituțiile responsabile și instituțiile susținătoare sunt Ministerul Sănătății, Agenția Spațială Română, Serviciul de Telecomunicații Speciale, Institutul pentru Tehnologii Avansate, Ministerul Apărării Naționale și Ministerul Afacerilor Interne.

Pentru detalii privind a doua listă a temelor de cercetare click aici.

Detalii cu privire la modalitatea de desfășurare a competiției sunt disponibile aici.

Idei noi de proiecte de cercetare pot fi accesate aici.

Super User logo
Stiri
10 Aprilie 2020
Accesări: 3634
Empty
  •  Tipărire 
  • Email

Ministerul Educației și Cercetării și Speakings lansează un program de public speaking pentru elevi și studenți

 public speaking   public speaking 2

Ministerul Educației și Cercetării, în parteneriat cu SPEAKINGS, lansează primul program integrat de public speaking pentru elevii și studenții din România, menit să le dezvolte abilitățile de comunicare în public, de organizare și structurare a informației.

Pentru detalii  click aici:

-https://www.edu.ro/ministerul-educa%C8%9Biei-%C8%99i-cercet%C4%83rii-%C8%99i-speakings-lanseaz%C4%83-un-program-de-public-speaking-pentru-elevi

-https://speakings.ro/

-https://www.edu.ro/program-online-de-public-speaking-pentru-elevi-%C8%99i-studen%C8%9Bi

Pagina 26 din 37
  • Start
  • Prec
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29
  • 30
  • Mai departe
  • Sfârșit
ADRESA

Str. Ionaşcu, nr. 38
SLATINA C.P. 230081

 
Contact

Tel:  0249.406 103 
Fax: 0249.406 203

Email:  oltccd@gmail.com
PROGRAM

Luni - Joi: 8.00 - 16.30
Vineri : 8.00 - 14.00
Program audiente
Marti 10-14:00
Joi: 12:00-16:00

 

ccd logo1

Despre noi

  • Director
  • Formatori
  • Misiunea

Linkuri utile

  • Biblioteca
  • Revista
  • Presa

Formare

  • Oferta formare

Noutati

  • Ultimele anunturi